Jos olet äskettäin perustanut blogin tai ehkä harkitset vielä blogin perustamista, kuinka paljon olet ajatellut koko blogia? Ongelma blogin pitämisessä kyberavaruudessa on samankaltaisten asetusten valtava määrä. Näetkö, näitä mikropäiväkirjoja on luultavasti yli miljardi tukkimassa superinformaation valtatietä, ja sinun on todella varmistettava, että omasi ei ole vain parempi kuin muut, vaan että se on myös helpompi paikantaa. Mutta ennen kuin alat huolehtia näistä ongelmista, kysy itseltäsi, onko blogissasi todella viestiä? Menestyvällä blogilla on oltava ydinviesti, joka toimii brändinä ja bannerina yleisösi houkuttelemiseksi. Ja kun sinulla on tämä pieni helmi, sinun on käytettävä sitä missä vain voit.
Ketkä ovat kohdeyleisösi?
Vaikka sinulla saattaa jo olla melko hyvä käsitys siitä, kuka blogisi on avuksi, kaikki eivät ole sitä tietoisia. Mieti tarkkaan, mikä viestisi on ja kuka kohdedemografia sattuu olemaan. Ilman tätä tietoa saatat tuhlata paljon aikaa ja vaivaa. Kysy itseltäsi, onko blogillesi ja erityisesti viestillesi tilaa markkinoilla. Tee haku ja katso, kuinka monta samankaltaista blogia todella on olemassa, ennen kuin teet tämän sitoumuksen.
Miksi heidän pitäisi välittää?
Okei, joten sinulla on markkinapaikka ja blogillasi on varmasti yleisöä. Toistaiseksi hyvin. Nyt sinun on kysyttävä itseltäsi, mikä blogissasi tekee siitä erottuvan? Viestisi on oltava jotain, jonka ihmiset todella haluavat kuulla, jopa kuulla. Sinun on oltava sekä intohimoinen että perillä näistä asioista, tai muuten sinut paljastetaan pian pettäjäksi.
Mikä on viestisi?
Jos olet päässyt näin pitkälle, tiedät ainakin, mitä yrität tehdä. Seuraava ongelma on olla 100 % varma viestistäsi. Sen on oltava jotain muuta kuin kova myynti ja mieti, mitä blogisi yrittää sanoa lukijoillesi. Yritä rakentaa koko blogi ja viesti oman persoonallisuutesi ympärille, jotta siitä ei tule kovaa työtä. Sinun on säilytettävä energia ja kiinnostus lähitulevaisuudessa.
Pysy johdonmukaisesti!
Tämän viestin, josta olemme puhuneet, on pysyttävä johdonmukaisena koko blogisi ajan. Jos eksyt liian kauas polulta, lähetät viestejä, jotka hämmentävät lukijasi. Ajattele blogiasi johtavana brändinä ja yritä seurata heidän jalanjälkiä.
Toisto on siistiä
Jos blogissasi on kyse tietyntyyppisen kasetin mainostamisesta, älä koskaan unohda tätä ja käytä viestiä sen mukaisesti. Älä huolehdi siitä, että kuulostat toistuvalta, koska lukijasi ovat täällä tätä varten.
Ja Mennään!
Joten noudata näitä vinkkejä ja blogisi pitäisi olla siellä kaikkien muiden isojen hittiläisten kanssa!